TeamWork SATINALMA Yönetim Yazılımı ile şirketinizin satın alma işlemlerini yeniden yapılandırarak, satın alma kadronuzun verimliliğinizi artırarak, satın alma işlemlerinde şeffaflığı artırarak giderlerinizi azaltabilirsiniz.
TeamWork SATINALMA Yazılımı kullanımına geçerken, danışmanlığımız altında şirketinizdeki satın alma süreçler gözden geçirilir ve tanımlanır.Satın alma işlemleri için Satın alma talep formu hazırlanması zorunlu kılınır ve bu form elektronik onaya ve işleme gönderilir.
Talep formu onay süreci şirketinizin yapısına ve alınacak malın cinsine göre farklılıklar gösterir. Örnek bir onay sürecinde aşağıdaki işlemler görülebilir: Talep edenin müdürünün onayından sonra talep formu; satın alma bölümüne (tahmini fiyatların girilmesi için) ve depoya (istenen mal depoda varsa yeniden alınmaması için) gönderilir. Bundan sonra finans müdürüne ve/veya Genel Müdür’e onay için gönderilir. Alım onayından sonra satın alma sürecinin başlaması için yeniden satın alma bölümüne gönderilir.
Onaylanmış Satın Alma Talep formu satın alma bölümüne gelince talep toplama işlemleri başlatılır. Talep istek formunda fiyat teklifi istenecek firmalar seçilir ve e-posta, faks veya mektupla teklif istekleri gönderilir.
E-Posta ile Gelen teklifler bir tuşla Gelen Teklif formu haline getirilir, fiyatlar otomatik olarak içeri alınır. Gönderilen teklifin bir kopyası da ekinde saklanır.
Daha sonra gelen teklifler ilgili listelerde mukayese edilir ve en uygun teklif seçilir. (veya en uygun 3 teklif seçilerek, talep onay sistemi içinde seçim için üst yönetime sunulur.)
Satın alınacak firma seçildikten sonra Satın Alma Sipariş Formu oluşturulur ve elektronik iş akışına gönderilir.
Örnek bir iş akışı: Satın Alma Sipariş formu Önce Satın Alma Müdürü ve Genel Müdür’e alım onayı için gönderilir. Onaydan sonra form satın alma bölümüne yönlendirilir ve sipariş tedarikçiye gönderilir. Daha sonra bu siparişin temini ile ilgili işlemleri yapmak için depoya (malın kabulü ve talep edene teslimi için), kalite kontrol bölümüne (malın kalite kontrolü için), finans bölümüne (ödeme planlaması ve yapılması için), muhasebeye (ilgili kayıtları girmesi için), Üretim bölümüne (üretimle ilgili bir malzeme ise bilgi için) vb gönderilir. Tüm bölümler işlem yaptıktan sonra form kapanır ve sonuç talep edene ve diğer ilgililere bildirilir.
Yukarıda anlatılan tüm süreçler tamamen bilgisayar ortamında gerçekleştirilir, hiçbir şekilde kâğıt form kullanımı ve dağıtımı yapılmaz.
TeamWork SATINALMA Yazılımı ile tüm satın alma işlemleri şeffaf ve izlenebilir hale gelir. Bu sayede suiistimallerin önüne geçilir, satın alma maliyetlerinde tasarruf yapılır
TeamWork SATINALMA Yazılımı kullananlar yukarıdaki tasarruflarla genellikle 3–4 ay içinde yazılım maliyetini çıkarırlar.
TeamWork SATINALMA Yazılımı kullanımı ile satın alma personelinizin verimliliği artar, daha az personel ile daha çok ve daha şeffaf iş yapılır.
Tüm bu işlemlerin sonucunda satın alma personeli daha az sürede çok daha fazla iş yapabilir.
TeamWork SATINALMA Yazılımı ile ithalat dosyalarının kağıtsız ofis ortamında takibi de mümkündür. İthalat siparişleri, akreditifler, sevkıyatlar ve bunlarla ilgili tüm detaylar, dosya maliyetleri, ödemeler vs programda izlenebilir.
İthalat dosya takibi sayesinde bu dosyalarla ilgili unutmaların, hataların önüne geçilir, şeffaflık sağlanır.
TeamWork, satın alma bölümünün tüm kayıt ve işlemlerinin kağıtsız bir ofis ortamında takip edilmesini ve izlenmesini sağlayarak verimli ve düzenli bir satın alma yönetimi oluşturur.
TeamWork SATINALMA, tek başına veya TeamWork CRM ve TeamWork FİNANS uygulaması ile entegre olarak kullanılabilir.
Satın Alma
Uygulama ile satın alma taleplerinin bilgisayara girilmesinden alımın gerçekleşmesine kadarki tüm firma içi süreçlerini düzenli bir şekilde takip edebilirsiniz:
İthalat Takibi
TeamWork, İthalat dosyalarının ve işlemlerinin bilgisayarda takip edilmesi ve izlenmesine imkan sağlar.
Malzeme Giriş Kalite Kontrol
Satın alınan malzemelerin kalite kontrolünün yapılması için iş akışı oluşturur. Satın alınan malzemeler iş akışı ile laboratuar, test merkezi, kalite kontrol gibi birimlere yönlendirilir, kalite kontrol sonucu satın alma formuna kaydedilir.
Tedarikçi Kayıtları
Satın alma işlemlerinde kullanılan tedarikçiler için düzenli kayıtlar oluşturmanızı, bu kayıtlara çeşitli şekillerde erişmenizi ve sorgulamalar yapmanızı sağlar. (CRM kullanılıyorsa Müşteri ve Tedarikçi kayıtları aynı veritabanında kaydedilir.)
TeamWork SATINALMA Modülleri:
TeamWork CRM ile kazançlarınız
Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
TeamWork, tedarikçilerle yürütülen tüm ilişkilerin kayıt altına alınması, izlenmesi ve raporlanmasını sağlar.
Satın alma kadronuzun faaliyetlerini takip edebilir, verdiğiniz görevleri izleyeblir, tedarikçilere periyodik ziyaret planlamaları yapabilir, ziyaret sonuçlarını raporlayabilirsiniz.
TeamWork, tedarikçi ilişki kayıtları sayesinde tedarikçi ilişki sürecinin aksamadan devam etmesini sağlar.
İşten ayrılan bir Satın Alma Şefinizin tedarikçiler ile ilgili bilgileri şirketinizde kalır.
Firmanızın satışını yaptığı ürün ve hizmetler, satın alınan malzemeler, ham maddeler, kullanılan yedek parçalar, üretim reçeteleri vb. ürün kataloğunda tanımlanır. Tanımlanan ürün, malzeme ve hizmetler teklif, satış siparişi, satın alma siparişi, fatura, üretim fişi gibi kayıtların girişlerinde kullanılır.